TR EN
Hemen Al

Güvenli Kullanım İçin İpuçları

Kart Numarası: Passolig müşterilerinin sahip oldukları kartlarına özel numaradır.

Şifre: Passolig Kartınızın şifresidir.

SMS Güvenlik Şifresi (OTP): Passolig İnternet Şubesi girişlerinde kayıtlı cep telefonunuza ulaşan SMS Güvenlik Şifresi’nin girilmesi gerekmektedir. Her giriş denemesinde farklı bir şifre gönderimi yapılacaktır. Eğer şifreniz telefonunuza ulaşmazsa, telefonunuzun mesaj hafızasının dolu olmadığını ve kapsama alanı içinde bulunduğunu kontrol ettikten sonra, yeniden şifre talep edebilirsiniz. Şifre konusunda hala sorun yaşıyorsanız 0850 724 33 44 arayarak Passolig İletişim Merkezi ile görüşebilirsiniz. Güvenlik sebebiyle gerekli görüldüğü takdirde Passolig tarafından belirlenecek olan işlemlerde de bu şifre yapısı kullanılabilmektedir.

Passolig İnternet Şubesi’nden işlem yapabilmeniz için yukarıdaki bu üç bilgiyi tam ve doğru olarak girmeniz gerekmektedir.

Oturum Zaman Aşımı: Güvenliğiniz için online bankacılık işlemleriniz bittikten sonra oturumdan çıkmayı unutmanız ya da bir oturum esnasında bilgisayarınızdan belli bir süre işlem yapmamanız durumunda sistemlerimiz sizi otomatik olarak oturumdan çıkartacaktır.

Şifre Blokeleme: Passolig İnternet Bankacılığı üzerinden üç tane hatalı giriş denemesi yapıldığında hesabınıza erişim iptal edilmektedir. Hesabınızı tekrar aktif duruma geçirmek için Passolig İletişim Merkezi'ni arayabilirsiniz.

Passolig İnternet Bankacılığı üzerinden Passolig’e gönderdiğiniz tüm bilgiler SSL protokolüyle gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir, bu işlem sayesinde her iki tarafta da doğrulama yapılarak bilgilerin gizliliği ve bütünlüğü korunur.

Müşterilerin elektronik bankacılık kanalları ile gerçekleştirdikleri aktivitelerin kayıtları yasalar ve Passolig güvenlik politikaları doğrultusunda Passolig tarafından saklanmaktadır.

Müşterilerimizin bilgisayarlarını kullandıkları anda ekranlarına bakan bir kişinin şifre bilgilerini görmesini engellemek amacıyla, kullanıcıların başlattıkları işlemler boyunca şifreler hiçbir zaman ekran üzerinde görünmemekte ve ekrana yıldız simgesi ile maskelenerek yansımaktadır.

Passolig, müşterilerinden aşağıda örnekleri bulunan gizli müşteri bilgilerini hiçbir şekilde e-posta aracılığıyla talep etmemektedir:

  • Doğum Tarihi, Cep Telefonu, İletişim Bilgileri gibi kişisel bilgileri, Kredi Kartı Bilgileri,İnternet/Telefon Bankacılığı Şifre veya Parolaları.

Bu tip sahte e-postalarda yer alan linkleri açmamanız, talep edilen bilgileri kesinlikle vermemeniz ve en kısa sürede Passolig’e haber vermeniz, olası dolandırıcılık eylemlerine maruz kalmamanız için çok önemlidir.

İnternet bankacılığı hizmetlerinden faydalanırken, kullanıldığınız bilgisayarınızın;

  • Ortak kullanılan bir bilgisayar olmamasına dikkat ediniz.
  • Yazılımının lisanslı olmasına dikkat ediniz.
  • İşletim sistemi ve web tarayıcısı güncellemelerinin yapılmış olduğundan emin olunuz.
  • Anti-Virüs programlarının çalışır vaziyette olduğundan ve periyodik olarak virüs taraması yapıldığından emin olunuz.
  • Güvenlik duvarı (firewall) aktif olduğundan emin olunuz.

Ayrıca,

  • Sadece güvenliğinden emin olduğunuz bilgisayarlardan işlem yapınız.
  • Güvenliğinden emin olmadığınız sitelere girmeyiniz.
  • İnternet Şubemize herhangi bir linke tıklamadan, adres çubuğuna www.passolig.com.tr yazarak ulaşınız.
  • Sohbet ortamlarında kimlik bilgileri, kredi kartı bilgileri gibi bilgileri kesinlikle vermeyiniz.
  • Kendinizi tanıtarak (Kullanıcı adı-Parola vs.) girdiğiniz sitelerdenn çıkış yaparken mutlaka güvenli çıkışı fonksiyonunu kullanınız ardından internet tarayıcınızı kapatınız.
  • Şifre ve parolanızı belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek bilgilerden oluşmamasına dikkat ediniz.
  • Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postalarınızı açmayınız, dosyaları kabul etmeyiniz.
  • Bilgisayarınıza kişisel bilgilerinizi ve gizli bilgilerinizi kaydetmeyiniz.

İşiniz bittiği zaman bilgisayarınızdan işlem geçmişini temizlemek için Geçici İnternet Dosyaları klasörünün içeriğini siliniz.

Geçiçi internet dosyalarını silmek için;

Windows 7 ve Windows Vista için,

  1. Başlat'ı tıklatın, Denetim Masası'nı tıklatın, Ağ ve Internet'i tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
  2. Genel sekmesini ve ardından Gözatma geçmişi altında Sil'i tıklatın.
  3. Tümünü sil'i tıklatın, bu bilgileri silmek istediğiniz onaylamak için Evet'i tıklatın ve sonra Tamam'ı tıklatın.

Windows'un önceki sürümleri için,

  1. Tüm Windows Gezgini pencerelerinden çıkın.
  2. Başlat'ı tıklatın, Denetim Masası'nı tıklatın ve sonra Internet Seçenekleri'ni çift tıklatın.
  3. Genel sekmesinde, Temporary Internet Files altında Dosya Sil'i tıklatın.
  4. Dosyaları Sil iletişim kutusunda, Tüm çevrimdışı içeriği sil onay kutusunu tıklatıp seçin.
  5. Tamam'ı iki kez tıklatın.

"Tek Kullanımlık Şifre Uygulaması Sık Sorulan Sorular" için tıklayınız.

Türkiye Bankalar Birliği tarafından yayınlanan " ATM, İnternet ve Telefon Bankacılığı İşlemlerinde Güvenlik İçin Bazı Tavsiyeler" dökümanı için tıklayınız.

Passolig Cüzdan Ön Ödemeli Kart;

  • Kartınızın sorumluluğunun, teslim aldığınız veya fiziki varlığı bulunmayan kart numaranızı öğrendiğiniz andan itibaren tarafınıza aittir.
  • Kartınızın arkasında bulunan imza bandını imzalamanız gerekmektedir.
  • Kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda 0850 724 33 44 Passolig İletişim Merkezi’ni arayarak, kartınızı kapattırmanız gerekmektedir.
  • Kart şifrenizi sizin için hatırlanması kolay, üçüncü kişiler tarafından tahmin edilmesi zor rakamlardan seçiniz. Şifrenizi doğum tarihiniz ya da aynı rakamlardan oluşan bir sayı olarak seçmeniz, şifrenizin tahmin edilebilirliğini arttıracak ve şifrenizin güvenliğini azaltacaktır.
  • Kartınızı ve şifre bilginizi güvenli bir şekilde korumanız gerekmektedir. Şifrenizi üçüncü şahıslar ile paylaşmayınız, hiç bir yere yazmayınız.